Hoe ik mijn leven terug op orde kreeg

Hoe ik mijn leven terug op orde kreeg

Het muziekje staat op ik wiggel lekker mee op de beat. naast mij staat een heerlijk dampend kopje thee. We zijn er klaar voor. Sorry dat het zo lang is geleden dat ik geblogd heb naar mijn doen dan. Ik ben sinds een paar dagen terug permanent in Leuven voor mijn herexamens. Dat wil terug zeggen social exile. Maar ik hoop zo veel mogelijk tussendoor te bloggen.

Vandaag is een heerlijke dag. Ik was deze ochtend om maar liefst half 8 wakker (dat is dus vroeg voor mij). Ik was meteen helemaal klaar voor een goede vol geplande dag. Sinds ik terug op kot ben heb ik het idee dat ik terug een poging kan wagen om mijn leven terug op orde te krijgen. 2 weken geleden ging ik naar de Ikea waar ik nog  een aantal leuke dingetjes kocht voor op kot. Ik ben zo het soort mens dat dingen beter doet als ik er iets nieuws voor heb. Ik zal het illustreren met een voorbeeldje. Normaal is mijn kot een grote rommelhoop. Mijn bank is meer een plaats waar mijn kleren in belanden. Nu kocht ik in de Ikea een was zak waar je de vuile was in moet doen. En tot nu toe heeft het heel goed gewerkt. Op het einde van de dag gooi ik alle vuile was daar in. Alles mooi opgeruimd en nergens rondzwervende sokken. Ook kocht ik een soort designer achtig nachtlamp kapje. Resultaat: ik kom aan op kot en kan er de halve Ikea gaan installeren op men uppie. Wonder boven wonder is dat ook allemaal goed gelukt. Ik was zo ongelofelijk trots op mezelf.  Want Ikea handleidingen, moet ik nog meer zeggen?

Toen ik de volgende ochtend ook mijn koelkastje gevuld had met gezond voedsel was ik helemaal gelukkig. Alles valt in zijn plooitjes. Ik ben sinds kort terug mijn dieet app aan het gebruiken en tot zo ver gaat het goed. Ik vind op een of andere manier op kot gezond leven en back on track zijn veel makkelijker dan thuis. Ik denk dat het ook komt dat ik hier in de week meestal ben en in het weekend thuis. Heel veel mensen proberen in de week gezond te zijn en gunnen zichzelf al iets meer in het weekend en zo werkt het bij mij meestal ook. Extra lang op kot blijven is dus de boodschap.

Ik heb nog een leuk nieuw dingetje dat helpt mijn leven terug op orde te krijgen. Mam kocht voor mij een band om je gsm in te steken en  aan je arm te hangen voor tijdens het lopen. Ik wou al heel lang zo eentje omdat het gewoon heel praktisch is. Gister passeerden zij de Decathlon en brachten er eentje mee. Dus vandaag ga ik lopen met mijn nieuwe bandje.

Wat mij ook echt geholpen heeft is een lijstje maken van alles wat ik wil doen. Ik heb een krijtbord op kot hangen waar ik van alles op kribbel. Meestal winkellijstjes en dingen die ik niet mag vergeten. Nu is het in gebruik voor mijn to do lijstje. Ik heb het gevoel als ik het ergens op schrijf dat ik het echt wel moet afronden. Dus elke keer dat ik een vinkje achter een taak kan zetten ben ik weer super blij. Zo krijg ik ook alles gedaan en heb ik ook tijd om mijn bloggen in te plannen. Vroeg opstaan helpt ook altijd wel.

Hoe gaat het met jullie?

Liefs Birgitt.

Geef een reactie

