Vakantieplannen

2e19234500d255408089ae6d74cd1ee4

Augustus is ingezet en de eerste maand van de vakantie is al voorbij. Ik had ergens in een vorige post al vermeld wat de vakantiebestemming voor dit jaar ging zijn. Vandaag wat meer verduidelijking. Dit jaar ga ik met mijn schoonfamilie 6 dagen naar St Petersburg in Rusland. Ja blijkbaar is er ook een in Florida. Totaal geen idee dat het bestond. Anyway we gaan naar de bekende versie in west Rusland.

Maar voor het zo ver is staat er nog een hoop op mijn planning. De komende maand ben ik nog aan het studeren voor mijn herexamens en dan eind augustus begin september zijn het effectief de herexamens. En vrijwel direct erna vliegen we naar St Petersburg. Je kan je niet voorstellen hoeveel zin ik heb om Rusland te gaan bezoeken. Als klein meisje had ik een dvd van prinses Anastasia een van mijn lievelingssprookjes. Jaren later ontdekte ik dat dit "sprookje" gebaseerd is op een echt verhaal en wel het levensverhaal van de tsaren familie Romanov. Nu kan ik in alle blijdschap vertellen dat ik het winterpaleis kan bezoeken waar prinses Anastasia Romanov heeft gewoond. Er zit nu een gigantisch kunstmuseum in, ook mooi meegenomen. Maar het ding waar ik het meeste naar uit kijk is om echte Russian earl grey te drinken. Dat is echt de thee die ik elke dag drink en nu kan ik het echt proberen op de traditionele manier. Voor een theeleut als mij is dat quite a lot of excitement.

14051604_1203408669689789_6619404603367160848_n

Mini me trip

Naast mijn reis naar Rusland ben ik nog van plan om een tripje op mezelf te maken. Dit idee haalde ik van de blog van Stella. Zij reisde deze zomer af naar het mooie Gent in haar uppie. Op haar blog vertelde ze er alles over. Hoe eng het af en toe wel kan zijn. Maar ik dacht je bent in je buurland ze spreken er dezelfde taal hoe erg kan het zijn. Voor mij zal het geen Gent zijn ook ik wil naar het buitenland. Dan is Nederland de beste optie. Ik heb mijn zinnen gezet op Rotterdam. Een heel aantal bloggers die ik volg wonen in de regio Rotterdam. Ik lees vaak over leuke plekjes om te gaan eten en raakte geïnteresseerd. Een klein beetje research op pinterest deed mij realiseren wat een prachtige moderne stad het is. Je had aan mij niet moeten vragen wat er te zien is of waar het ligt. Vanuit het noordelijke topje België waar ik woon is het niet zo heel ver. Het grootste probleem dat nu nog bestaat is wanneer ik moet gaan. Ook daar zal ik een antwoord op vinden. Ik kijk gewoon heel erg uit om mezelf te ontdekken in een vreemde stad. Ik wil mezelf helemaal openstellen om nieuwe mensen te leren kennen en wie weet goede vrienden te maken. Misschien praat ik wel met vreemden op straat. Het is een avontuur waar ik heel erg naar uit kijk. Als jullie nog leuke dingen weten te doen in Rotterdam. Of je hebt het gekke idee: hey ik woon niet ver van Rotterdam en ik wil Birgitt wel een keer ontmoeten. Ook daar sta ik helemaal voor open ik kijk er zelfs heel erg naar uit om ooit collega bloggers te mogen ontmoeten.

Wat gaan jullie nog doen deze vakantie?

Liefs Birgitt

Geef een reactie

