Mijn favoriete Rituals producten

DSC_0131

Over de jaren heen dat ik beheerder ben van mijn blog zijn er al verscheidene keren Rituals producten verschenen. Mijn eerste post ooit ging zelfs over dit leuke merk. Bij ons in de familie is het al zover gevorderd dat bij elke sinterklaas er nieuwe Rituals producten worden uitgedeeld. Dan heb je gewoon zo veel dat je het hele jaar door kunt tot de volgende 6de december. Ik denk dat mijn oma denkt dat ik stink haha. Nee hoor ik ben altijd super blij met nieuwe producten. Voornamelijk de shower foams zijn een ware topper in mijn familie. Vandaag gaan we het hebben over mijn all time favourites.

The ritual of sakura deodorant

DSC_0120

Deze deodorant is zeker een van mijn favorieten want ja je hebt nu eenmaal elke dag deo nodig. Ik grijp heel regelmatig naar deze dus ik moest hem betrekken in deze post. Heel erg raar maar ik vind deze verpakking echt heel mooi. Ook al is het niet de meest praktische want het is vrij groot en niet de perfecte deo voor in je handtas of zo. De geur is heel aangenaam. Hij laad geen witte poeder achter. Een goede deo zoals er zo vele zijn.

The ritual of hamam shampoo

DSC_0121

Dit is DE grote favoriet bij mijn familieleden. Iedereen is zo weg van deze shampoo omdat hij zo lekker ruikt. Het is de eucalyptus die deze frisse shampoo van zijn geur voorziet. Het grootste nadeel aan dit product vind ik dat het niet zo heel hard schuimt. In mijn rare hoofd staat weinig schuim gelijk aan onzuiver haar. Misschien ben ik een beetje gek maar dan voel ik me niet echt proper zoals het zou moeten. Maar het geurtje is wel echt geweldig.

Ayurveda scrub

DSC_0123

Dit is echt een super leuk product. Het is een koudmakende scrub althans zo noem ik het. Als je dit op je huid aanbrengt begint het precies koud te worden. Een beetje zoals je het effect van eucalyptus zou beschrijven. Ik vind dat gevoel zo grappig en fijn. Dit item bevat multani klei dus de kleur is niet zo uitnodigend. Maar het heeft niet zo een grote korrel wat fijner is als je een gevoeligere huid hebt. Soms kan je hebben dat je het gevoel hebt dat je heel je huid gaat open rijten. Niet met deze scrub!  Een andere scrub die ik ook heel aangenaam vind maar niet in huis had op dit moment is de Fortune scrub (oranje knijpfles). Volgens mij is dit de scrub die ik beschreef in mijn allereerste post. De scrub die ik niet zo fijn vind zijn de potten met de heel grove scrub. De korrel is heel grof en ze drijven in de olie. Er werd mij verteld dat je de pot eens goed moet doorroeren alvorens je de scrub aanbrengt maar zelf dan was ik geen fan. Er blijft een laagje olie achter op mijn huid die niet nodig is en totaal overbodig. Maar de anderen zijn wel echt aangeraden. Ik heb hier een kleine tube omdat ik deze kreeg in een cadeauverpakking van de ayurveda collectie met 4 mini producten.

Honey touch body cream

DSC_0125

Ook deze is een mini uit de zelfde cadeauverpakking. Ik heb van deze ook de pot gehad. Deze bevat het exact hetzelfde product maar dan verpakt in de typische grote ronde potten van Rituals. Ik ben totaal geen fan van deze potten omdat het product dan onder mijn nagels kruipt als ik het uit de pot wil scheppen. Ook kan je product veel makkelijker oxideren met zo een groot oppervlak blootgesteld aan de lucht vs een tube met een kleinere opening. Ik weet niet precies of dit veel zou doen met het product maar beter voorkomen denk ik dan. Deze body cream is mijn favoriet van al die ik geprobeerd heb. Het geeft de beste verzorging voor mijn huid terwijl het toch nog aangenaam te brengen is. Niet te dik of te dun in consistentie. De geur is zoals verwacht heerlijk. Er is niet echt een Rituals product dat ik niet echt lekker vind ruiken.  Deze bevat de geuren van de indiase roos en himalaya honing. Ik ben sowieso een bommer voor de geur van rozen dus wat wil ik nog meer.

Eve’s Kiss lip gloss

DSC_0133

Dit product is al zo lang in mijn bezit dat als ik op de site kijk van Rituals dat de verpakking er al volledig anders uit ziet. Deze lip treatment kreeg ik voor mijn verjaardag van mijn vriendinnetjes een aantal jaar geleden. Ik schreef er toen een post over. Maar ik moet  stiekem toegeven dat ik het product niet heel veel gebruikte. De gloss is volledig helder. Het bevat appel en karité. Ik moet zeggen dat de appel naar mijn mening niet echt aanwezig is. Ik merk niet dat het er in zit. Het is een vrij dikke gloss die snel echt heel veel glans geeft. Dus als dat je ding is, is dit product een must have. Ik vind het heel erg aangenaam op de lippen zitten in een dunne laag. Hello extra pluspunt: je kan er dus lang mee voort. Op de site staat dat het een verzorgende  gloss is en daar ga ik helemaal mee akkoord. Ik heb echt het idee dat mijn lippen herleven zijn na een laagje van  deze gloss. Ik ga hem deze winter nog een beetje beter uittesten als ik echt last heb van droge lippen maar tot zo ver een geweldig product.

Dit waren mijn top producten van de Rituals. Wat vinden jullie van dit merk en zijn producten? Wat is jullie lievelingsproduct?

Liefs Birgitt

 

 

Geef een reactie

