4 dingen die ik haat

6d852eedf8f26d299a6546c0632619d2

Ik denk dat we allemaal wel een lijstje hebben met dingen die we zo ontzettend irritant vinden dat we er echt niet meer tegen kunnen. Vandaag noem ik er een aantal van mijn lijstje. Ik ben eens benieuwd of er veel dingen gemeenschappelijk voorkomen.

Het eten van een appel

Als ik een appel eet kies ik graag de sappigste eruit. Die zijn nu eenmaal het lekkerst niet? Wat ik dan zo irritant vind is dat ik helemaal onder het sap hang. Jullie vragen je nu af hoe ik mijn appel op eet. Ik denk dat ik het heel normaal eet. Ook al ben ik meestal een vrij grote kluns zeker als het op eten aankomt. Thanks dad for the awesome genes you gave me. Anyway als ik klaar ben plakken mijn handen en mond altijd verschrikkelijk. Ik MOET dan echt direct alles afwassen of ik word echt krankjorum. Niets is zo erg als plakhanden na het eten van een appel.

Alleen zitten in de vierzit van het openbaar vervoer

Ik denk dat heel veel mensen zich hier in kunnen vinden. We kennen allemaal wel van die aso's die alleen in een stoel gaan zitten waar je met 4 kan zitten. Ik heb 2 jaar met de bus naar school gegaan dus we kunnen stellen dat ik er mijn tijd wel heb gespendeerd. Voor mijn vriendinnen en ik was dit altijd heel irritant. Wij waren met zijn drietjes, je kan dus wel begrijpen dat wij het fijn vonden als we met drie samen konden zitten. Des te groter was de ergernis dus als er iemand alleen in zo een grote stoel zat. Meestal met zijn voeten op de overstaande zetel. Ja de haat was vrij groot.

Traanogen op de fiets

Dit heb ik gister nog voor gehad. Ik had in de voormiddag nog wat gespeeld en geëxperimenteerd met men nieuwe Nyx palette. De look was naar mijn mening echt goed gelukt. Gelukkig dat ik was. In de namiddag fietste ik naar de stad om in de drogisterij de nieuwe lipstick te gaan kopen die in de korting was. Eenmaal lekker aan het fietsen kwam er een windvlaagje opzetten. Voor ik het wist was ik net een huilbaby. De tranen rolde over mijn wangen en als bonus begon ook mijn neus nog eens flink te lopen. Van mijn make up bleef niet meer veel over. Voorbijgangers keken mij precies ook heel raar aan. Awkward op het hoogste niveau. Niets aan te doen. Als kers op de taart bleek ook alle lipstick in de korting uitverkocht te zijn. Geen cadeautje voor mezelf. Snif snif.

Zonnecrème op het einde van de dag.

Als apotheek assistent moet ik wel pro zonnecrème smeren zijn. Het is heel belangrijk dat je jezelf goed insmeert, voldoende en frequent. We weten het allemaal. Maar jongens toch ik kan zo irritant worden van het gevoel van zonnecrème op mijn huid. Scenario: Het is een mooie zonnige dag. Deze meid beslist zich lekker buiten weg te leggen met een goed boek. Eerst insmeren heel erg belangrijk! Na mezelf helemaal ingemelkt te hebben kan ik eindelijk neer gaan liggen. In de zon is het warm dan komt er geen wonder ook zweet aan te pas. Het zweet en de zonnecrème verbroederen zich en vormen samen een plakkerige laag op mijn huid. Op het eind van de dag als het zweet van die hete middag allemaal is opgedroogd is geld dat niet voor ons laagje. Die bleef achter als een onaangenaam residu. Een ware parasiet. We zullen maar in de douche kruipen dan. Had ik maar een zwemband! πŸ™‚

Zo alle frustratie en irritatie is van mijn schouders haha. Kunnen jullie jezelf hier in voorstellen? Wat vinden jullie echt verschrikkelijk irritant?

 

One thought on “4 dingen die ik haat

  1. Kirsty juli 29, 2017 / 8:41 am

    Herkenbaar! Ik vind het ook vervelend als mensen onbeschoft veel ruimte innemen in het ov, zeker als het druk is. Traanogen op de fiets heb ik niet zo extreem dat mijn make-up er afgaat, maar ik heb wel vaak rode ogen na het fietsen, waardoor het net lijkt of je ziek bent of moet huilen.

Geef een reactie

