App: polyvore

POLYVORE_horizontal_WhiteOnBlack_calogo1431.png

Tijdens het rondneuzen op mijn Pinterest kwam ik deze week een heel aantal gelijkaardige afbeeldingen tegen. Ik was nieuwsgierig en heb ze eens aangeklikt en toen ging er een wereld voor me open. Ik  ontdekte de app/website Polyvore.

images.jpeg
Foto: google
Polyvore is een vorm van social media rond fashion, beauty en interior. Het systeem is een beetje zoals bij Pinterest. Je krijgt items op je profiel naargelang de dingen die jij leuk vind en die je geliked hebt. De prijs staat er altijd bij vermeld. Wanneer je op de afbeelding klikt kom je terecht op de site waar het item van is en kan je het bekijken of kopen. Het is handig want het is een plaats waar heel veel merken samen komen en je hun aanbod kan bekijken. Ook kan je de sale zien en kan je op de hoogte worden gehouden via mail. Maar dan het aller leukste (vind ik toch) je kan zelf outfit’s samen stellen. Dat is juist wat je dus over heel Pinterest ziet gebeuren. Er is dan ook een soort ranking op basis van hoe veel sets je hebt gemaakt. Je kan dus je creativiteit de vrije loop laten gaan en je eigen stijl creëren en uiten. Ook worden er wedstrijden georganiseerd waar je binnen een thema een outfit moet samen stellen. Ik weet niet precies wat je daar mee kunt bereiken maar wel een leuk om mee te doen. Uiteraard kan je ook andere deelnemers volgen en kijken welke outfits zij samenstellen.

DSC_0091

Het is gewoon een heel leuke manier om ideetjes op te doen. Voor mij is het ook gewoon een leuk spel om outfits te maken. Oh ik vind het echt heel erg leuk!

Hebben jullie al van Polyvore gehoord?

Liefs Birgitt

Geef een reactie

