Veranderingen dankzij de uni

IMG_0112
Stukje Leuven dichtbij mijn kot

De laatste tijd was het mij een beetje aan het opvallen dat ik heel hard aan het veranderen ben. Je zou toch denken duh Birgitt je bent net volwassen aan het worden tuurlijk verander je nog veel. Het ding is dat het op de manier en vlakken zijn die ik niet verwacht had of misschien ergens niet zou willen.

Muziek

Het werd mij allemaal duidelijk toen ik deze week mijn latest additictions 2 aan het tokkelen was. Ik wou eerst mijn laatste favo nummertjes nog toevoegen maar heb uiteindelijk toch besloten het niet te doen omdat de post al lang genoeg was. Wat ik er eigelijk nog wou bij flansen was de muziek van Imagine Dragons en The Chain Smokers. Op zich niks mis mee heel veel mensen luisteren naar dat soort muziek. Maar dat is het net. Ik dus niet! Nou is dat niet helemaal waar. Ik vond een aantal acoustische nummers van Imagine Dragons wel leuk maar niet echt de meer elektrische muziek. Ik herinner nog dat mijn vriend toen hij ging studeren ook veel meer andere soort muziek ging luisteren en andere kledij dragen en ik dacht: waarom doe je dat nou? Ik heb toen tegen mezelf gezegd dat ik dat niet zou doen en kijk mij nu. Het lijkt misschien niet zo een big deal maar het valt op voor mezelf en ik vind verandering niet per se leuk maar ik probeer ervan te houden.

Kledij

Op het vlak van kledij was het voornamelijk mijn schoenen smaak die een belletje deed rinkelen. Ik weet nog een jaar geleden dat de Adidas hype helemaal opkwam en echt iedereen met een paar rondliep. Ik vond die schoenen echt helemaal niet mooi en zou ze al bijna niet gekocht hebben gewoon omdat ze zo gehyped waren. Afgelopen jaar heb ik dan toch een paar voor mezelf gekocht. Zo kocht ik ook een zwarte leren jasje voor mezelf. Iets wat ik eerder mezelf ook nooit zag dragen maar uiteindelijk heb ik er aan toegegeven . Dit alles is te verklaren met een theorie opgesteld door mijn crazy boyfriend die mij maar al te graag zag veranderen in het meisje dat ik steeds meer en meer aan het worden ben. Je hoeft nu niet te gaan denken dat hij mij hierin heel hard gepusht heeft of zo hoor. Hij wil beweren dat ik de items die ik tot op het heden niet wilde kopen associeerde met marginaliteit omdat de stad waar ik de laatste jaren middelbaar doorbracht heel erg marginaal was en daarom zo iets niet zou willen. Hij zei dat ik wel ging veranderen als ik doorhad dat in Leuven de uni studenten ook met deze items rondlopen en dat het niets te maken heeft met marginaliteit. Ik weet niet of het deze theorie is of iets anders. Maar ik kan zeggen dat ik merkbaar veranderd ben en nog steeds aan het veranderen ben. Nu geen slecht ding meer. Embrace the change!

Zelfstandigheid

Op zich is dit het meest vanzelfsprekende van ze allemaal maar toch is dit duidelijker dan verwacht. Ik vind van mezelf dat ik veel beter mijn plan kan trekken vooral op vlak van opruimen en eten klaar maken. Ik kan me nog herinneren toen ik vorige zomer alleen thuis was en ik amper alleen at en als ik dan effectief iets klaarmaakte was het een omelet of zo. Op kot heb ik echt leren koken en voor mezelf een mooi lijstje met lekkere half zelf verzonnen receptjes gemaakt. Ik merk nu ook dat ik bijvoorbeeld veel minder moeite heb met alleen zijn. Ik heb het nooit heel erg moeilijk gehad met alleen zijn maar dan verveelde ik me gewoon heel snel. Nu kroop ik in het begin gewoon weg als er te veel mensen over de vloer kwamen. Dit heeft natuurlijk ook zijn nadelen dat ik soms liever alleen ben dan met mensen iets te doen en voor je het weet word ik een of andere kluizenaar haha.

Hoe hard ik ook verander ik hoop dat ik altijd blijf streven naar een beter mens worden en dat op mijn eigen manier. Mijn leven is flink op zijn kop gezet met het hele studie gebeuren maar ik denk dat ik het er goed vanaf heb gebracht en de komende jaren zullen we ook nog wel veranderen. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Birgitt

Geef een reactie

