Garnier Ultra Doux: avocado-olie en galamboter verzorgingscrème

recipes-15

Een paar weken geleden ben ik bij de beauty winkel Di geweest in Leuven. Deze zit eigelijk heel dicht bij. Ik had al een aantal keren gezegd tegen mezelf dat ik daar graag een kijkje wou nemen maar het was er nog altijd niet van gekomen. Nu ik er dan eindelijk een gaatje voor vond was ik ook uitzonderlijk verrast. Die winkel is groot! Afgezien van een groot aanbod aan make up hebben ze ook andere drogisterij producten waaronder shampoo (ja duh).

Ik heb heel erg droog haar en heb er de laatste tijd weer veel last van.  Ik denk dat het door het warme weer komt of zo. Ik had ergens ook opgevangen dat het goed moest zijn om je haren te wassen met koud water. Ik had dat toevallig een keer gedaan omdat het gewoon heel warm was en ik nood had aan verkoeling maar de dag nadien was mijn haar ook echt heel mooi glad en in model te leggen. Toch denk ik dat het gewoon toeval is. Nu de zomervakantie eraan is gekomen denk ik dat je af en toe wel een diepe verwenbeurt mag geven aan je haar. Zeker voor de mensen die dagen aan het zwembad of de zee liggen. Een paar dagen achter elkaar voor mij en mijn haar is echt stro.

Dus dit miepje hier staat voor een vol schap met allemaal mooie producten. Wat moet ik kiezen? Ik ben best wel bekend met het Ultra Doux gamma omdat wij er een aardig aantal in de badkamer hebben staan. Nu zijn er recentelijk een aantal nieuwe lijnen van start gegaan waar deze een van is. Nu was ik toch wel nieuwsgierig genoeg om deze eens uit te proberen. Ik heb gekozen voor de verzorgingscrème omdat dat een product is dat ik nog nooit gebruikt had van eender welke lijn. Wat doet die verzorgingscrème? Het verzorgd je haar uiteraard. Maar dit kan op droog of nat haar zonder dat je het moet uitspoelen. Voor een lazy girl als mij is dat ideaal.

biberon-avocat_big

 

De gebruiksaanwijzing zegt: elke dag te gebruiken wanneer u uw droog of nat haar in model brengt. Dient niet te worden uitgespoeld.

Ik heb het niet elke dag gebruikt. Enkel als ik uit de douche kwam dus dat is om de dag. Ik wou kijken wat het zou doen als ik mijn conditioner weg liet en dat ging prima. Heel erg handig voor als je een snelle douche neemt en geen zin hebt om uitgebreid de tijd te nemen voor de conditioner. De geur is echt heerlijk en blijft lang zitten. Het voed mijn haar goed zelfs als ik de keer nadien terug onder de douche sta voelt het nog niet beschadigd of breekbaar.

Het enige minpuntje dat ik ervaren heb is dat de dop makkelijk vies blijft na het gebruik. Zeker als je hem terug dicht doet komt er nog een beetje uit. Ik persoonlijk vind dit licht irritant maar ik kan er mee leven.

Avocado-olie: geïnspireerd door de verzorgingsgeheimen van de Azteken is avocado-olie hydraterend en herstellend. De vitamines A en E en de anti-oxidanten die ze in grote aantallen bevat, dringen snel door in de huid en het haar.

Galamboter: galamboter wordt gemaakt op basis van de noot van de karitéboom, die in Afrika groeit. Deze boter bestrijdt de nadelen van vrije radicalen en maakt de huid glad en het haar stralend van gezondheid.

Ik vind het echt een goed product dat zeker aan te raden is.

Wat is jullie favoriete conditioner of crèmespoeling?

Liefs Birgitt

2 thoughts on “Garnier Ultra Doux: avocado-olie en galamboter verzorgingscrème

  1. Lots of Lauve juli 3, 2017 / 3:14 pm

    De Di winkel in Leuven is inderdaad groot! Je hebt er zelfs 2. Een in de Diestsestraat en een in de Brusselsestraat. De verzorgingscrème ziet er goed uit!

    • checkeredblouse juli 3, 2017 / 3:16 pm

      Ja in die van de Diestsestraat was ik al eens geweest maar die is echt niks in vergelijking met die van de Brusselsestraat.

Geef een reactie

