Mijn favoriete thee

8ecc3dc2dab8f9b50a7db089efb3a3f5
foto: pinterest

Hier is het zonnetje al iets minder fel beginnen schijnen ik hoop bij jullie ook. Als je deze zweterige hitte wel aangenaam vond sorry dat het eindelijk geen 30 graden meer is. waarom? Ik kon vandaag terug overschakelen op mijn kopje thee! Zoals jullie misschien al wel wisten ben ik een echte thee liefhebber. Thee is warm (duh) en dat gaat niet zo goed samen met het warme weer. Deze middag dronk ik weer een heerlijk kopje en ik dacht dat het wel eens leuk was om mijn favorietjes eens op een rij te zetten.

Russian earl grey

liptontea-russianearlgrey_6238687001001_

Dit mijn all time go to tea. Vroeger dronk ik de standaard citroen thee van Lipton maar intussen ben ik overgeschakeld. Als ik het goed heb zit hier bergamot in dat ook vrij fris is in combinatie met citrus. Ik ben op een bepaald moment overgeschakeld op deze dat ik  die toch lekkerder ben beginnen vinden dan de standaard citroen. Ohja dit is een zwarte thee dus dit kan je vrij sterk van smaak maken als je die lang laat trekken. Zwarte thee is in het algemeen wel mijn favo thee.

Rooibos

pickwick-rooibos-hamony-original-blend213002-lipton tea rooibos.jpg

Als het aankomt op rooibos zijn deze 2 producten toch wel mijn favorieten.  Het is een infusie van kruiden waar de thee gemaakt is van de naalden en takken van de rooibos struik. Ik vind dat je bij deze thee ook een heel mooie kleur krijgt. Een beetje aan de roze rode kant.

Winter glow 

pickwick_thee_wintergloed_woodenshoecompany.com

Als je mij moest beschrijven als een doos thee dan was dit de ultieme winnaar. Misschien een beetje raar om iemand te beschrijven als een doos thee maar voor mij werkt dat wel. Het is niet de thee waar ik altijd naar teruggrijp maar wel een van mijn toppers. Ik ben een enorme fan van kaneel. Eigelijk in bijna alles. Ik heb zelf showerfoam met kaneel die komt uit de limited edition collectie van Rituals van afgelopen winter moest je het afvragen. Het heet winter glow maar het is ook echt winter in een zakje. Het heeft alle geuren en smaken van winter en kerstmis. Wat wil je nog meer? Ook dit is een zwarte thee verrijkt met peer kaneel en andere winterse specerijen. Vroeger was deze enkel verkrijgbaar tijdens de herfst en winter. Ik weet niet of dat nu nog steeds het geval is? Mama en ik kochten op het einde van de winter altijd heel veel doosjes in zodat we nog ever verder konden. Ik ben niet de enige thuis die het echt heerlijk vind.

Groene thee met blauwe bessen en goji bessen

Dit is mijn nieuwste favoriete zomer theetje. Heerlijk zacht voor op een zomer avond als het begint af te koelen en ik het automatisch koud krijg.  Het heeft een fruitig smaakje wat mij doet denken aan de zomer. De thee die ik drink is van Lipton maar deze bestaat nog niet zo heel lang. Ik denk ook niet dat je ze over kunt vinden. In België ben ik ze nog niet tegengekomen.

Zijn jullie ook zo een grote theeslurpers als ik? Wat is jullie favoriete thee?

Liefs Birgitt

Geef een reactie

