Boekenlijstje

31833100a93ad263923148cef99b4521

In mijn laatste post vertelde ik jullie dat ik binnenkort weer tijd ga hebben om een boek te lezen. Zeker nu het zo een heerlijk weertje is buiten kan ik niet wachten om in mijn tuinstoel neer te ploffen. Nu heb ik sinds kort ook een iets handig ontdekt. Ik kan namelijk bij onze bibliotheek online verzoekjes indienen van boeken die ze moeten aankopen. Ik heb het al een paar keer gehad dat ik op zoek was naar een boek maar dat ze hem niet hadden. Heel erg jammer maar daar heb ik nu een oplossing voor. Elke keer als ik een boek wil lezen geef ik het daar gewoon lekker in en een paar maanden later krijg ik een mailtje dat het boek er is. Hoe handig is dat?

Ik las vandaag de TBR van Kristy (beautiliciousworld.nl) waar ze vertelde over de boeken die ze aan het lezen is en welke ze nog gaat lezen. Ik heb daar al aardig wat inspiratie op gedaan. Het blijkt dat Kristy en ik wel dezelfde smaak in boeken hebben. Wil je graag haar TBR lezen die vind je hier.

 De macht van het zwaard- Joe Abercrombie ( de eerste wet #1)

Dit mooie boek kwam te voorschijn op mijn recommendations van goodreads. Dit is wat de achterplattekst zegt:

Voor fans van Game of Thrones!Dit is het verhaal van de beruchte Logen Negenvinger, de Held van de Unie, aiens geluk eindelijk een einde lijkt te komen. Hij verlangt naar rust, maar moet in plaats daarvan voortdurend vechten voor zijn leven. Het is ook1001004006200480 het verhaal van de eens machtige zwaardmeester Glokta, nu martelaar voor de Inquisitie en voor niets meer bang. En van Bayaz, een kale oude man die de Eerste van Magiërs zou kunnen zijn. Het enige wat er met zekerheid over hem gezegd kan worden, is dat hij het leven van Logen, Jezal en Glokta knap lastig gaat maken.Bloedige samenzweringen worden gesmeed, oude vetes worden uitgevochten en de scheidslijn tussen held en schurk is nog nooit zo vaag geweest. Welkom in de wereld van De Eerste Wet!

Zwaard van glas- Victoria Aveyard ( rode koningin #2)

Een echte young adult. Ik vond de eerste echt heel goed. Vooral het einde was onverwacht. Ik zie het een beetje als een kruising tussen De Selectie van Kiera Cass en een Hunger Games achtig verhaal. Kortom de moeite waard om het te lezen. Dit zegt de achterkant:

Het bloed van Mare Berrens is rood, de kleur van het gewone volk.zwaard-van-glas-victoria-aveyard-boek-cover-9789023498070
Maar haar kracht om bliksem te beheersen maakt haar tot een gewild
maar gevaarlijk wapen voor het koninklijk hof. Hoewel de koning
publiekelijk haar krachten ontkent, ontdekt Mare iets bijzonders:   ze is niet de enige in haar soort die deze kracht heeft. Mare ontsnapt aan de koning en uit de handen van de verraderlijke
prins Maven, en gaat op zoek naar andere Roden en Zilveren om
samen te vechten tegen de overheersers. Het is een gevaarlijke tocht waarbij Mare het risico loopt om zelf net zo’n monster te worden als
de mensen die zij veracht. Zal haar opstand slagen?

De graaf van Montecristo- Alexandre Dumas

Dit boek ben ik ooit begonnen maar heb ik niet afgemaakt. Heel jammer want ik vond het wel goed. Dit is een vrij grote klassieker kunnen we toch wel zeggen. Dumas is de man die het legendarische verhaal van de  drie musketiers heeft geschreven. Ik weet niet precies wat mijn deal is met klassiekers maar ik vind dat je toch een aantal in je leven moet gelezen hebben. het probleem bij dit boek is dat het echt zo een duizend pagina’s telt. Gelukkig heb ik deze zomer veel tijd en ga ik dat boek uitlezen! yes we can. Ik baseer mijn klassiekers op een lijst van Goodreads en wel deze. Het heet Books that everyone should read at least once en ik denk dat ik daar wel mee akkoord kan gaan. Als jullie niet weten wat Goodreads is heb ik hier een post over geschreven. Neem gerust een kijkje als je nieuwsgierig bent.

‘De graaf van Montecristo’, de klassieker van Alexandre Dumas die zich afspeelt in het1001004008509184Frankrijk van de negentiende eeuw, vertelt het leven van de jonge zeeman Edmond Dantès. Het leven lacht Dantès toe, tot jaloerse ‘vrienden’ hem op de dag van zijn verloving valselijk van landverraad beschuldigen. Hij wordt ten onrechte opgesloten in de donkere kerkers van het Château d’If, waar hij veertien jaar zucht om gerechtigheid. Zijn te betreuren verloofde Mercédès heeft ondertussen, na jaren van trouw aan Dantès, toegestemd in een vreugdeloos huwelijk met zijn huichelachtige vijand Fernand. Als Dantès hoort van een verborgen schat op het eiland Montecristo, besluit hij te ontsnappen, de schat in handen te krijgen en deze te gebruiken om wraak te nemen op de drie mannen die hem in het verderf hebben gestort.

Clockwork angel- Cassandra Clare ( infernal devices #1)

Ik denk dat dit boek voor zich spreekt. Ook de schrijfster van de Mortal Instruments.

Bij zestien-jarige Tessa Gray komt aan in Engeland tijdens de regeerperiode van koningin 1001004010510267Victoria, is iets angstaanjagend wacht op haar in het Londense Downworld, waar de vampieren, tovenaars en andere bovennatuurlijke voudig steel de Gaslit straten. Zonder vrienden en gejaagd, Tessa zoekt toevlucht bij de Shadowhunters, een band van krijgers gewijd aan de wereld van demonen te bevrijden. steeds dieper getrokken in hun wereld, vindt ze zichzelf gefascineerd door – en verscheurd tussen – twee beste vrienden en al snel beseft dat liefde kan de meest gevaarlijke magie van allemaal.

The princess diaries- Meg cabot (the princess diaries #1)

Ik vind de films nog steeds geweldig. Julie Andrews kom op! Dit word het luchtige verhaal ter compensatie van de andere. Meestal kies ik altijd 1 chicklit die zijn meestal minder zwaar en ook leuk.

Dagboek van een prinses is het vermakelijke verhaal van de 14-jarige, schoolgaande Mia 38980Thermopolis, een meisje uit Manhattan dat in gezelschap van haar onafscheidelijke ‘ wisecracking ‘ vriendin Lilly Moscowitz de strijd aangaat met leraren, jongens en opspelende hormonen. Tot ze er op een dag achter komt dat haar vader ‘ die gescheiden leeft van Mia’s moeder ‘ de prins is van een klein Europees koninkrijk. En aangezien hij geen kinderen meer kan krijgen is Mia de toekomstige prinses van Genovia.

Zo  dat was mijn lijstje. Als jullie nog leuke suggesties hebben mogen jullie het altijd laten weten. Welke boeken willen jullie graag lezen?

Liefs Birgitt

Geef een reactie

