Sporty me

sport quote

Hey

Gisteren ben ik iets gaan doen waar ik best wel trots op ben. Even een kleine update ik ben echt totaal niet een sportief type. Hier in Leuven moet je wel. Waarom? Het is hier super duper heuvelig daarom! Serieus overal waar ik moet zijn eindigt het op berg: Gasthuisberg, Arenberg,… Maar afgezien van een beetje zwoegen op mijn fiets doe ik niet zo veel. Althans ben ik sinds ik hier in Leuven zit wel een wel heel speciale sport gaan uitoefenen. Ik ben aan het schermen. Voor de gene die niet weten wat schermen is, dat is die sport waar je van die mensen in van die witte pakken met helmen zie rondhuppelen met een puntig zwaard in hun hand. In mijn geval is dat zwaard een floret dat is een van de 3 disciplines die je kan beoefenen. Het is toch best een zware en tactische sport met franse termen die je achteraf moet studeren als huiswerk. Nee dat doe ik niet echt maar als je alles wilt onthouden zou je dat serieus moeten doen.

Allemaal leuk en aardig wat ben ik nu precies gaan doen? Eergisteren kwam mijn vriend jan heel laat nog even binnenvallen. Kwam hij daar aanzetten in zijn sportkledij. Ik vroeg hem wat hij had gekregen en daar antwoordde hij op dat hij elke dag 5km ging lopen. Noem mij maar een slechte vriendin maar ik voelde mij een beetje schuldig dat hij zo sportief was en ik alleen maar eet. Het is niet simpel om op je eten te letten als je op kot zit. Zeker niet tijdens de examens, het enige wat ik doe is eat, sleep, study, repeat. Met de nadruk op het eet gedeelte. Wat moet je anders doen als je heel de dag studeerd. i’m weak what’s wrong with that?

Omdat mijn vriendje zo gezond bezig was dacht ik dat ook maar eens te gaan doen. Dus ben ik begonnen met een aantal sit ups en wat squads. Ik zou die avond afspreken met mijn klasgenoot dries. We zouden ’s avonds oefeningen maken voor ons examen van morgen. Ik zei dat ik eerst nog ging lopen en zei dat hij nog wel mee mocht. Stiekem hoopte ik dat hij mee ging want met 2 is toch veel leuker dan alleen. Dus zijn we gister 4km gaan lopen. Wat dus een giga prestatie is voor mij. Ik voelde mij zo blij daardoor dat ik het moest delen met jullie.

Hoe staat het met jullie sportprestatie’s?

Liefs Birgitt

2 thoughts on “Sporty me

  1. Kirsty juni 17, 2017 / 9:26 am

    Wat goed dat je 4 km hebt gelopen! Ik denk zelf dat je met examens ook wel lief voor jezelf mag zijn; dan hoeft het sporten niet per se als je daar geen energie voor over hebt. Zelf probeer ik het er wel bij te doen, maar ik vind het ook wel fijn om te sporten, alleen als ik te moe ben skip ik het.

    • checkeredblouse juni 17, 2017 / 9:36 am

      Ja dat snap ik maar ik ben toch altijd wel super blij als ik geweest ben. Heel erg bedankt voor de leuke reactie daar word ik gelukkig van 😊.

Geef een reactie

