Bezoek

Hey vriendjes en vriendinnetjes uit de blog wereld

Zo een 2 seconde geleden zat ik in mijn zetel op mijn kot toen ik plots een geritsel hoorde. Ik dacht er opeens aan dat ik nu ik weer helemaal into bloggen ben jullie een van mijn spannende verhalen van op kot kon vertellen. Dat geritsel dat ik hoorde probably een muis. Ja je hoort het goed een muis, toch een verhaal dat je dan misschien wel wilt lezen.

Een paar weken geleden intussen merkte ik zo nu en dan vreemde geluiden op. Meestal zo rond mijn vuilbakje. Er zit altijd zo een plastic zakje in dus als er iets in zou bewegen zou het best wel duidelijk te horen zijn. En zoals jullie al konden raden had dit kneusje prijs. Ik had al van een aantal mensen bij ons in het gebouw gehoord dat er muizen tussen de muren zaten. Je zou ze kunnen horen als je ging slapen, dan hoorde je licht getrippel. Hoe eng dat ook mag klinken vond ik dat niet zo een probleem zolang ze niet tot in mijn kamer geraakten. Maar de hel geschiede. Ik zat te werken aan mijn bureau toen ik weer die rare ritsel hoorde aan mijn vuilniszak. Ik ging een kijkje nemen, omdat het plastic wit gekleurd was kon ik er een beetje doorkijken. Daar zat hij, in de zak omhoog te spartelen om eruit te geraken. Ik wou hem uit mijn kot hebben maar ook niet zelf aanraken dus de enige optie die ik had was de zak dichtknopen en hem bij het afval zetten. Pfiew probleem opgelost dacht ik. Tot ik die zelfde avond nog geritsel hoorde.

Blijkbaar komen muizen niet alleen zo blijkt. Alleen was deze nog erger dan de eerste. ’s avonds als ik wou gaan slapen liep hij over de leuning van mijn bank. Dat komt dus recht uit op mijn bed. Ik had men nachtlampje aan en ik zag hem of haar zo richting mij lopen. Ik was eerlijk gezegd echt heel bang. Ik nam men telefoon en belde men vriend op want ik scheet hem en ik wist echt niet wat ik moest doen. Het was natuurlijk al laat dus heb ik het probleem zelf mogen oplossen. Ik ben uiteindelijk toch in slaap kunnen vallen maar ik ben die nacht echt 4 keer wakker geworden van al het geritsel. En als kers op de taart lagen de dag nadien heel mijn bureau vol met keutels!

Ik moet toegeven dat het ook een beetje mijn schuld is want ik ben niet altijd de meest nette persoon op deze planeet. Maar we moeten er mee leven.

Hebben jullie ooit al een onverwacht bezoek in jullie huis/ kamer gehad?

Liefs Birgitt

Geef een reactie

