Back

Me against the wordand it's eating me alive.png

Hey daar mensen uit de blog wereld long time no see.

Jullie hebben mij dit al vaker horen zeggen wauw wat is het lang geleden dat ik mijn kop liet zien in de jungle die we het internet noemen. Ja ik denk dat we kunnen constateren dat er hele tijd is overgegaan. Als ik nu terug denk aan alles wat er gebeurd is sinds de laatste keer dat ik iets gepost heb dan kan ik je vertellen dat dat een hoop is.

Ik zal voor jullie de highlights even op een rijtje zetten. Er is intussen 2 jaar gepasseerd veel he! In het laatste bericht dat ik aan jullie schreef was ik net op reis geweest naar zweden. Het aansluitende schooljaar was voor mij het 6de en laatste jaar van het middelbaar. Ik heb het daar mogelijk afgerond en vooral heel erg veel geleerd. Dan ben ik een beetje de crazylane ingeslagen. Ik ben gaan studeren in de enige echte studentenstad Leuven! Daar begon ik aan de eerste jaar van de bachelor in de farmaceutische wetenschappen om het heel fancy te vermelden. Ik wil dus gewoon apotheker worden. Zoals jullie misschien al wisten heb ik de laatste 2 jaar van het middelbaar gestuudeerd voor apotheek assistent. Zo heb ik ook afgelopen zomer vakantiewerk in een apotheek, en dat was echt fantastisch.

De reden dat ik nu in Leuven zit is ook eigelijk een beetje mijn reden om terug te bloggen. Sinds dat ik huis in het Leuvense is mijn leven echt totaal veranderd, misschien zelfs wel interessanter geworden. Gaan studeren was op het eerste zicht geen big deal voor mij, ik was er klaar voor. Maar wauw het is echt zo veel meer dan ik verwacht had. Ik vind het geweldig om op mezelf te zijn. Zelfs zo leuk dat ik thuis echt irritant kan worden van de habits van mijn dierbare familieleden. Vooral het zelf kiezen wat ik kan eten vind ik super fijn. Maar het studentenleven zijn niet alleen shiny rainbows. Zeker niet nu in deze donkere tijden die wij de blok noemen zijn geariveerd. Naïeve ik die dacht dat ze alles even goed ging doen als in het middelbaar is toch lichtelijk tegen de lamp gelopen. Nee het is niet helemaal hoe ik het droomde maar we doen ons best. Het maakt het leven alleen veel moeilijker. Ik denk dat ik kan zeggen dat ik nog nooit in mijn gehele 19-jarige bestaan zo veel heb moeten leven met teleurstelling. Niet enkel van mij maar ook mijn familie. En als er iets is wat streber Birgitt niet wil doen is haar familie teleurstellen. Het is alsof je moet zwemmen om boven te blijven maar ze blijven water bijgieten tot je verdrinkt. Nu niet gaan denken dat ik een of andere depressieveling ben want dat is niet het geval. Ook al kan ik soms een doemdenker zijn blijf ik relatief positief. Ik heb gewoon zo mijn momenten dat ik het noorden kwijt ben. Best grappig want ik had vandaag mijn fysica examen over magnetisme en hoe een kompas werkt enzo. Voor de gene die onder ons de wetenschappen begrijpen. Ja ik ga misschien wat te ver zo zijn we dan die wetenschappers.

Mijn doel van  deze post was om even weg te zijn van deze negatieve gedachten die rond dwalen in mijn hoofd en ze gewoon van mezelf afschrijven. Ik was vergeten hoe leuk ik het eigelijk vond om wat te tokkelen op mn laptop en jullie mijn mening over dingen te geven. Waarschijnlijk hou ik het niet lang vol door mijn tijdsschema. Maar voor the time being ben ik wel terug gelukkig om in mijn schrijfhoekje te kruipen en jullie te amuseren met mijn schrijfsels.

Liefs Birgitt

Geef een reactie

