Flashback

Tetetetuuuuuum tetetetetuuuuum boem boem (intro Universal Pictures)

En daar ben ik weer terug van weggeweest. Heb je een wereldreis gemaakt of zo want wow hoe lang kan een blogger offline gaan. Dit is gewoon onacceptabel. Ja dames en heren appelen en peren ik weet het it has been a while. MAAR ik heb er een reden voor. Zoals jullie misschien wel wisten uit mijn post van ongeveer 6 maanden geleden of langer- ik moet me echt heel diep schamen- ben ik in september begonnen met een andere richting. Vanaf 1 september 2014 ben ik officieel begonnen aan mijn opleiding farmaceutisch technisch assisten a.k.a apotheek assistente voor jullie allemaal met een vragend gezicht achter jullie mediatoestellen zitten. Er is een hele hoop gebeurt de afgelopen 6 maanden en ik heb een flashback post bedacht om jullie in grote lijnen helemaal bij te werken. Wat er althans in mijn kleine Birgitt wereldje en hoofdje heeft afgespeeld. We spelen een spelletje. In welke steden ben ik geweest?

Collage flashback

(Van links naar rechts )

  • De volledige cast van de musical waar ik aan mee deed. Ik had jullie dit natuurlijk al meegedeeld. We hebben ongelofelijk veel succes gehad. Een van de mooiste momenten uit mijn 16 jarige leventje. We kregen na de laatste show allemaal een rode roos en iedereen begon elkaar te feliciteren. Ik heb zo hard moeten huilen omdat ik nog nooit zo iets had meegemaakt. Sentimentele ik weer. Wat ben ik toch een blijtkont.
  • Le Notre Dame de Paris. Ja ja ja ik ben er eindelijk geweest. Weer een stad die ik van een lijstje kan schrappen dat ik eigenlijk nog moet maken. Nou ja dat is dan minder lang nadenken.
  • Mijn super gesofisticeerde dot gemaakt door onze lieve Anke die studeerd voor kapster. Wat gaat ze het toch ver schoppen. Er stond serieus een hele rij met kleine meisjes die hun haren lieten vlechten tijdens de musical. Super schattig om te zien.
  • De super ladies van mijn klasje tijdens een excentrieke les LO. We gingen in de plaats van lopen een parcour timen in een kinderspeeltuin. Als dat niet de beste leerkracht aller tijden is weet ik het niet meer hoor.
  • Brandenburger Tor: een van de  bekendste monumenten van Berlijn. Ja ook daar ben ik de afgelopen 6 maanden een bezoekje gaan brengen. Heel raar eigelijk want normaal kom ik nooit ergens en nu heb ik op twee maanden Parijs en Berlijn gedaan.  Ik ben in Berlijn belandt doordat mijn schoonmoeder daar de marathon ging lopen in september. Dus kreeg ik een gratis weekendje Berlijn met men boyfriend. Wie wil dat niet?
  • De koepel in Lafayette. Die moesten we gezien hebben volgens mijn leraar geschiedenis. Ik zeg geen nee tegen shoppen dus kom maar op met die extra kilometers.
  • De plaats waar de Berlijnse muur stond aangeduid in grijze steen. Waar een van de afgelopen maanden die ballonnen werden afgelaten. Spijtig dat we er toen niet waren moest heel erg mooi zijn geweest.
  • Mijn vriendjes en ik van de musical geposeerd voor een mooie foto.
  • Een engels gedenk kerkje in Ieper met kussens van de Engelse regimenten. Gemaakt door van die lieve kleine oma’s. We zijn eerst langs Ieper gereden en dan doorgestuifd tot in Parijs. Een idee van school om een vredereis te maken met heel de oorlog herdenking.
  • Ik aan Pont des Arts zonder mijn Janneman. Was wel een beetje verdrietig maar had natuurlijk mijn klasgenootjes om mij op te vrolijken.
  • Een coole winkel in Centre Pompidou. Het is wel duidelijk te merken dat het een cultuur centrum is. Een zeer indrukwekkende bezienswaardigheid.
  • De Eifeltoren off course. Je denkt dat het de meest romantische plek is van Parijs maar ik werd er echt gek. Om de haverklap stond daar een meneer om je van alles aan te smeren. Zo irritant! Ik ben duidelijk niet geboren in een stad haha.
  • Het holocaust monument. We zijn er langs gereden tijdens een fietstocht rond de highlights van Berlijn. Het rare aan dit werk is dat de maker nooit heeft laten weten wat zijn verhaal is bij zijn creatie. Onze gids vroeg aan ons wat wij dachten dat het was. Er kwamen heel wat rare en diepzinnige dingen uit.
  • De Berlijnse muur. Daar moet ik niet veel bij vertellen denk ik. Iedereen kent hem wel. We hebben er heel wat mooie en erge verhalen over gehoord. Allemaal even aangrijpend.
  • De klok van Musee Dorsay. Het oorspronkelijke station van Parijs dat later werd gebruikt als museum omdat het niet sterk genoeg was. In Dorsay hebben we een kijkje  genomen op de afdeling impressionisme. Ik sprong een gat in de lucht want impressionisme is een van mijn favo kunst stijlen. Ik heb al wel eens een werk van Monet gebruikt voor de afbeelding van de week. Nu kreeg ik eindelijk de kans om ze in het echt te bewonderen. Een droom die uitkwam. Ook is dit station gebruikt in de film Hugo-waar hij aan deze klok hing te bungelen- die overigens een van mijn lievelings films is.
  • Le Sacre Coeur een van de leukste plekjes in heel Parijs. Je krijgt er meer een dorps gevoel dan een stads gevoel. Wat gek is want je zit in een gigantische stad en toch kan het zo klein en schattig aanvoelen.

Veel gereisd, gestudeerd, toneelgespeeld en af en toe een keertje thuisgebleven. Vanaf nu ga ik -hopelijk- wat meer achter mijn laptopje kruipen om jullie op de hoogte te houden. Wat ik allemaal ga doen komt nog in een post.

Oh ja deze post komt online op 1 januari. Bij deze wil ik iedereen al het beste toe wensen. veel geluk,gezondheid, liefde met alles erop en eraan. Maar vooral een gelukkig nieuwjaar met veel feestjes en blogposts.

Liefs Birgitt

One thought on “Flashback

  1. Laura januari 3, 2015 / 8:20 pm

    Omg, yay yay yay!!! Wat ben ik blij dat je wee gaat bloggen Birgit! 😀

Geef een reactie

