Not really a bucket list

Het precies weer een hype. Een bucketlist opstellen. Gister nog zag ik een post over hoe je het moet doen. Toen dacht ik na wat ik zou willen bereiken maar toen bedacht ik mij dat ik helemaal niets kan volhouden. Echt typisch mij. Dus in de plaats van een bucketlist op te stellen maak ik gewoon een lijstje met de dingen die ik ooit of gewoon nu zou willen hebben/zijn/ doen. Why? Omdat ik gewoon zo een miepje ben die haar dromen op een rijtje wil hebben staan. Om er dan met een diepe zucht naar te kijken en wegdromen op een regenachtige dag.  Dus heb ik in mijn grote blogboek een paar dingetjes opgeschreven. Haha eigenlijk is het maar gewoon een klein kladblokje van de Hema. Anyway hier zijn mijn geniale droompjes.

Beheersen van middeleeuwse sporten

Ja als we het dan hebben over rare en geniale dingen dan val ik ook meteen met de deur in huis. Ik las eens een boek over twee jongeren die een tijdreisgen hadden. Ze konden ongecontroleerd random door de tijd reizen. Om geen argwaan te krijgen in het verleden leerden ze zich gedragen volgens de cultuur uit de middeleeuwen. Zo kregen ze vanaf jongs af aan lessen paardrijden, boogschieten, schermen,dansen, geschiedenis en latijn. Ik wil dat zo graag. Ik blijk al niet heel slecht te zijn in boogschieten. Maar ik zou heel erg graag gaan schermen. Paardrijden kan ik al een beetje want dat heb ik vroeger gedaan maar niet met twee benen aan dezelfde kant. Het lijkt me best moeilijk maar stuntelige ik zou het toch eens willen proberen.

Record breken van oma en opa

Mijn oma en opa zijn al samen sinds mijn oma’s 16e en gingen nooit meer uit elkaar. Oma is nu rond de 70. Ze zijn samen al meer als 50 jaar getrouwd. Ik was 14 toen Jan en ik een relatie kregen. Dus ik wil met die leeftijd heel erg graag hun record breken. Schattig he?

Ergens goed in zijn

Sinds klein af aan had ik niet echt mijn ding. Ik ben nooit goed geweest in iets zoals een sport zodat je er een carrière in kan beginnen om het zo te zeggen. Ik deed aan skieën maar die een week in het jaar teld niet officieel mee als hobby vond ik. Ik heb nog meer dingen geprobeerd hoor zoals dansen en turnen. Maar dat werd het ook niet. Ik wou iets vinden waarvan ik kon zeggen daar ben ik goed in. Dat als ik in de klas iets over een hobby moest doen dat de klas wist wat het was. Echt iets dat mij kenmerkt. Kennen jullie dat? Ik heb het nog steeds niet gevonden. Ideetjes mogen altijd komen.

Een beste vriendin hebben

Zo eentje als uit een film. Iemand waarmee je echt alles doet/deelt. Die je op welk uur van de nacht op kan bellen voor het meest onbenullige ding dan ooit. Zo eentje dat als er iets is ze meteen weet wat er aan de hand is, die je begrijpt zonder woorden. Ik heb leuke vriendinnen maar geen waar ik die precieze band mee heb die ik zoek.

Trouwen in een prinsessenjurk in de kerk

Ja ik denk niet dat ik daar een tekeningetje bij moet maken.

Een andere blogger ontmoeten

Het lijkt me echt onwijs leuk om eens een “collega” te ontmoeten en lekker kletsen over werken aan je blog. Samen met een andere blogger of blogster een post maken over een activiteit die we gaan doen lijkt me echt super. Zeker voor mij als beginner lijkt het me leuk om met iemand te praten die al meer ervaring heeft in blogland. Maar aan de andere kant is het gewoon een held van je kunnen ontmoeten. En wie wilt dat nu niet?

Iets groots afmaken en doorzettingsvermogen hebben

Ja dat is niet echt mijn ding. Neem nu bijvoorbeeld mijn short story. Ik ben al maanden mezelf aan het beloven om eraan te beginnen. Maar het komt er gewoon niet van. En als ik dan ergens aan begin maak ik het niet af. Iemand nog goede tips om dit te voorkomen?

Taylor Swift bedanken

ja het klinkt misschien een beetje raar. Ik denk dat elk meisje wel eens een Taylor Swift momentje heeft zoals ik het nu ga noemen. Zo een momentje dat er iets is dat perfect past bij een van haar liedjes. Zodat je alles bij elkaar brult en je of nog steeds zo geweldig voelt of gewoon al iets beter. Ik zou haar willen bedanken voor de TS momenten wanneer ik me blij voelde dat zij me nog blijer maakte. Maar ook de momenten wanneer ik me slecht voelde dat ze me wat opvrolijkte. Ieder jong meisje kan zich wel een beetje spiegelen met haar denk ik.

Men eigen liedje of medley schrijven

Ook weer zo een ding dat heel erg logisch is. Maar die medley wil ik nog een beetje uitleggen. De beroemde Sam Tsui heeft vorig of dit jaar -ik heb eigenlijk geen idee- een medley gemaakt van al de bekende liedjes van dat jaar. Het lijkt me wal gaaf om dat ook te proberen.

Een lange relatie krijgen

Aaaaah wat een schattige wens Birgitt. Ja ik weet het maar hah dit is een van de dingen dat mij wel al gelukt is. Met de medewerking van het beste vriendje van de wereld mijn Jan. Ik had echt niet verwacht dat dit mij zou lukken. Dat dacht ik zelfs niet aan het begin van onze relatie. Maar zo zie je maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Je eigen woord verkondigen

Ik weet niet precies hoe ik dit moet uitleggen. De dingen die ik wil zeggen mogen zeggen en dan merken dat het ook echt iets betekend bij anderen. Omdat ze ook luisteren. Dit is een van de redenen waarom ik met men eigen blog begonnen ben. We zullen wel zien hoe dit verder loopt.

Dit waren dan mijn dingen die ik altijd al wou. Wat vonden jullie ervan? Laat mij maar weten wat jullie altijd al wilden hebben/zijn of doen. Ik hoop overdonderd te worden met nog rare hopes and dreams.

Liefs Birgitt

Geef een reactie

