Afbeelding van de week #22

studying

Ja ja volgende week beginnen we er weer aan. Lekker de hele dag opgesloten op je kamer met liters thee (in mijn geval). Vandaag wil ik met deze quote-achtige tekst iedereen alvast succes wensen met hun examens. Voor de mensen van de hoge school en universiteit ben ik al te laat maar die hebben het vast al prima gedaan. Zoals jullie misschien al weten ga ik volgend jaar een andere richting studeren. Nu ik dit type ben ik zelfs niet echt zeker of ik daar een post aan gewijd heb. Ik zal jullie voor de zekerheid even inlichten.

Vanaf volgend jaar zit ik in het 5de middelbaar en ga ik FTA (farmaceutisch technisch assistent) studeren. In het begin wist ik het niet heel erg zeker omdat ik een klein probleempje had. De dichtsbijzijnde school lag 30 km verderop. Ik wou heel erg graad die richting gaan studeren maar ik vond het wel een heel grote afstand. Toen vertelde een klasgenoot mij dat ik het dichterbij kon gaan leren op een andere school waar die richting volgend jaar begint. Je kan je niet voorstellen hoe blij ik op dat moment was. Dus volgende week belt mam om een afspraak te maken en ga ik mij inschrijven. Het gaat niet simpel zijn. FTA is een moeilijkere richting dan wat ik nu doe. Dus ik denk dat je dan heel veel posts mag gaan verwachten in de weekends wanneer ik tijd heb. Ik ga zeker niet stoppen maar ik weet niet zeker of ik even veel inzet ga kunnen blijven tonen. Hoe ik het met mijn migraine ga doen weet ik nog niet. Ik ga denk ik gewoon blijven hopen dat ik het kan en dan moet het gewoon lukken. Het gaat erg leuk worden. Maar we zijn er nog niet. Ik moet natuurlijk eerst slagen voor dit jaar. Niet dat ik dat betwijfel. Ik besef het nu nog niet goed maar dit zijn de laatste dagen op mijn oude school en dan ben ik daar weg. De laatste dagen was het heel de tijd laaste les van dat vak en laaste keer les van die leerkracht. Het gaat heel erg raar zijn op het einde maar vooral heel emotioneel. Onze klas heeft een goede band gekregen het afgelopen jaar. Maar ik ben ervan overtuigd dat volgend jaar even leuk word. Het zal wel een veel kleinere klas zijn. Nu zitten we met 22 in de klas en ik verwacht er maximaal 15 volgend jaar. Dus dan is het toch een beetje rustig. Hebben jullie moeite gehad met jullie studiekeuze? En tussen welke studies ging het?

Dus allemaal gigantisch veel succes met de proeven en tentamens. En vier het twee zo goed als je gestudeerd hebt.

Liefs Birgitt

Geef een reactie

