Zomer plannen gewijzigd

Deze morgen heb ik me er even mee bezig gehouden en telde ik nog een 7 tal weken tot we vertrekken. In eerste instantie wou ik niet meer mee naar Frankrijk. Mam had altijd gezegd als je 16 bent mag je thuis blijven. Maar toen ik ook eenmaal besliste om in ons Belgenland te blijven was ze toch teleurgesteld. Ze bleef er maar over door zeuren dat ik zelf moet koken en de was doen en zo. Bij mij was de hint ook wel duidelijk dat ze liever had dat ik mee ging. Ze zei dat ik de uitstapjes mag kiezen. Want dat was een van de redenen dat ik niet meer mee wou. Wij zaten daar twee weken op zo een camping waar ik twee weken op men uppie boeken verslond. Dat is ook leuk maar twee weken aan een stuk was een beetje te veel. Dus deze komende periode ga ik nog op zoek naar leuke boeken voor die weekjes aan het zwembad. Als je al een leuk boek weet mag je altijd reageren. Ik denk wel dat ik er dit keer zes ga meenemen. Dus ik ben al lekker aan het rondsurfen geweest naar de leukste toeristische plekjes van de languedoc. Zo gaan we onderanderen naar Carcasonne. Heel erg mooi daar.

Dit ziet er toch uit als een of andere film scène. Maar dit ziet er dus echt zo uit. Ik ben er al eens geweest toen ik nog kleiner was. Ik herinner er niet veel meer van. Maar ik heb er zo veel zin in. Voor een geschiedenisstuudje (of hoe je het ook noemt) als ik is dit het paradijs. En uiteindelijk twee weken op men luie kont in een strandstoel liggen met een goed boek en af en toe is lekker eten is ook niet verkeerd toch? Wat gaan jullie deze vakantie doen? En wat is de reisbestemming? Verder ga ik nog een lekkere playlist samen stellen voor tijdens het lezen. Als hij waardig genoeg is zal ik hem ook publiceren.

Liefs Birgitt

Geef een reactie

