Afbeelding van de week #20

Hello sunshine :-)

Afbeelding van de week 20 alweer deze week. Elke week is het weer een zoektocht naar dat ene plaatje dat in de kijker van de week staat. Het is dan niet meer zo het seizoen voor koffie of thee maar toch wil ik vandaag de tekenstijl van het bekende servies merk Blond Amsterdam aanhalen. Iedereen kent het wel de mooie blonde meisjes getekend op de mokken. Ik vind de tekenstijl van de mokken echt geweldig. Ik wou er eerst een opdracht van school rond doen. Deze soort stijl van tekenen is precies echt tot een hype aan het uitlopen. Zo heb je het al best bekende Romy’s Drawings op de blog van Anne Solveig dat ook vergelijkbaar is met Blond Amsterdam. Maar ook de tekenkunsten van Rowan (Rebellious Yet Romantic) vallen aardig bij mij in de smaak. Zij doet dit best vaak. Maar de afbeeldingen van de parfumflacons vind ik het mooist. Hier vind je de hele post.

Drawn by Rebellious yet Romantic - Wednesday Wishes - Perfume bottles flacons

En toch is er iets wat ik niet snap aan dit tekenen. Ja ik ben blond dus ik mag iets niet snappen. Hoe maken ze dit. Het is getekend maar toch op de computer gemaakt. Ik zou mezelf graag met dit soort tekenen bezig houden. Soms als ik even niets te doen heb dan print ik een disneykleurplaat en ga ik die dan inkleuren op men mooist.  En eigenlijk blijft dat super leuk. Tekenen en schilderen is iets dat voor alle leeftijden kan en waar je altijd door geïnspireerd zal blijven. Dus als iemand weet hoe je dit tekenen kan realiseren dan mag je mij altijd wat laten weten. En misschien kom ik dan ook opzetten met wat krabbeltjes. Wat vinden jullie van deze tekenstijl?

Liefs Birgitt

One thought on “Afbeelding van de week #20

  1. Rowan - Retromantisch juni 10, 2015 / 10:16 pm

    Hi Birgitt, ik kwam via via bij dit artikel terecht. Wat leuk dat je mijn tekening hebt uitgelicht! Hij is inderdaad deels ‘op de computer’ getekend. Ik gebruik daar een tekentablet voor! Ik ben trouwens ook dol op Romy’s tekeningetjes. Leuk artikel! Liefs, Rowan

Geef een reactie

