Elevator Pitch

Afbeelding

Hier ben ik dan weer. Sorry dat ik het afgelopen weekend niet aan jullie gedacht heb. Maar ik was lekker op weekendje met Jan zijn familie en ik was men telefoon vergeten. I know smartypants ben ik he? Maar ik ben er weer en heb een leuk opdrachtje voor jullie. Klinkt verleidelijk he?

Ik heb voor school een opdracht gekregen dat door moet gaan als mijn mondeling examen Nederlands. Natuurlijk kunnen jullie lezen en weten jullie dat het een elevator pitch gaat worden. Weten jullie wat dat is? Ik zal snel even een (korte) uitleg geven wat het precies is. 

Een elevator pitch is een heel korte mini presentatie waarin je de mede persoon moet overtuigen om met jou concept in zee te gaan. Je moet dit voorstellen als  een werknemer in een heel groot bedrijf en je staat in de lift met de grote baas. Je hebt nog een minuut de tijd voor je boven staat en je hebt een gigantisch goed idee. In die 1 minuut moet je hem overtuigd krijgen.

Het leuke aan de opdracht is dat we zelf mogen kiezen wat het concept is dat we moeten promoten. Ik wou zelf iets geniaals bedenken. Maar aangezien ik de mogelijkheid heb om jullie slimme koppies als hulpmiddel te gebruiken. Waarom zou ik dat niet doen? Ik had zelf al een klein dingetje bedacht maar ik weet niet of dat het word. Ik had bedacht om het principe van een geklede short te gebruiken. Je weet wel die blauwe die laatst in de shoplog stond met die bolletjes. Ik heb er in ieder geval al leuke commentaar op gekregen. En ik vind het concept van een geklede short best wel geniaal. Als jullie nu iets hebben van Birgitt wat voor een onzin ben je nu aan het uitkramen. Wees dan niet getreurd dan is hier even het concept uitgelegd.

Veel meisjes willen graag wel netjes voor de dag komen maar staan niet altijd te springen voor een rokje of jurk. Je kan dan niet gewoon te simpel een lange broek aan doen want die is te warm en een short is zo casual. Maar er is een oplossing. Een geklede short. Dit is een short van een gladde dikke stof zodat het iets chiquer oogt en je het dus ook voor speciale gelegenheden kan dragen met het comfort van een broek. Mijn broek ziet er zo uit om er een voorbeeld van te maken. Afbeelding

Wat vinden jullie ervan? Ik denk dat ik me op het moment dat ik het aan het vertellen ben voel als die wagens die reclame maken voor een circus. Net als op het tekeningetje. Ik vond hem wel bijpassend. 

Dus als jullie nog leuke ideeën hebben. Vuur ze dan alsjeblieft op mij af. Het mag echt overal over gaan. Hoe creatiever hoe beter. 

Liefs Birgitt

Geef een reactie

