Busted!

Ja ja het is tijd voor een beetje randomness. Af en toe mag dat wel en ik vind het wel eens een mooie afwisseling. Wij zijn op school deze week bezig met presentaties rond een boekbespreking. En ik ben een beetje soort van stout geweest. Dus ik vroeg mij af of jullie het echt verkeerd vinden. Dit is er gebeurd.

Je kent het wel de typische boekbespreking boek vs film. Twee jongens uit mijn klas hadden het boek de hunger games gelezen. Of in ieder geval moeten lezen. Dus ze begonnen met volle moet aan hun presentatie en konden dit ook wel brengen met een zelfverzekerde houding. Ik ken die jongens natuurlijk vrij goed en wist van te voren al dat ze dat boek niet gelezen hadden. Toen ze ergens volledig door de mand vielen. Ze begonnen helemaal te raaskallen over van alles dat totaal niet klopten en haalde de eerste en het tweede boek door elkaar. Toen ze gedaan waren kregen ze als nog lovende reacties van de leerkracht. Die had het boek niet gelezen en de film niet gezien. Ik weet het ik snap het ook niet. Je moet die toch gewoon gezien hebben. Maar ik was in mezef zo hard aan het vechten. Moest ik er iets van zeggen of niet? Ik besloot om dan een kleine subtiele hint te geven door te zeggen dat er iets anders was gebeurd om het beter te begrijpen. Toen pikte een klasgenoot in en vroeg of het over de eerste of tweede film en boek ging. Waar ik per ongeluk toch nog een feitje aanhield. Ik voelde mij er achteraf best wel schuldig door. Maar ik vind het niet eerlijk dat ze met zo iets weg komen. Wat vinden jullie? Heb ik juist gehandelt?

Liefs stoute Birgitt

Geef een reactie

