Afbeelding van de week #18

Afgelopen weekend was een mijlpaal in de geschiedenis van mijn dorp. Op heel de regionale televisie of toch op vrij veel posten kon je de reportages zien van de slag bij Hoogstraten. 200 jaar geleden heeft zich een veldslag met Napoleon bij ons in het dorp plaatsgevonden. En voor die gelegenheid word er enorm veel georganiseerd. Zo werd afgelopen weekend de slag nagespeeld met een re-enactment vereniging. Ja niet echt heel klein. Er waren zo’n 600 soldaten aanwezig. Ik ben nogal een geschiedenis miepje en wou dus zeker gaan kijken. Ik wist niet goed wat ik ervan moest verwachten. Maar in ieder geval veel lawaai. En ja hoor dat was er. Er liepen zo veel kinderen met hun vingers in hun oren. Maar buiten het naspelen stond er ook een heel bemand tentenkamp. Het leuke is dat de Britse en Franse soldaten ook echt Brits en Frans waren. Het zag er echt super spectaculair uit. Een heel veld met witte tentjes en kleine vuurtjes. Het rare is dat die mensen echt in die tenten sliepen. Om er een heel mooi beeld van te geven hebben we de afbeelding van de week dus heb ik een aantal foto’s gemaakt. Het is dit keer geen high quality. Ik had en niet aan gedacht om mijn nikon mee te nemen. I know slimme Birgitt.

WP_000460 WP_000464 WP_000466 WP_000463 WP_000467 WP_000469 WP_000468 WP_000470 WP_000465

 

Het jaar 1814 is ook de titel en thema van die musical waar ik in speel. Dus dit was weer een leuk extratje als inlevingshulp. Zijn jullie al eens naar een naspeling van een slag gaan kijken?

Liefs Birgitt

One thought on “Afbeelding van de week #18

  1. Laura december 3, 2014 / 5:10 pm

    O wauw wat lang geleden :O Was inderdaad geweldig!

Geef een reactie

