Scorpions live in Athens

Hey lieve bloglezers. Ik denk dat ik het bloggen over muziek wel goed te pakken heb. Denk je niet? Want of je het nu leuk vind of niet ga ik vandaag weer een stukje muziek doen. Weer een vergelijking maar dan over totaal een ander genre. Wat vonden jullie van de verschillende versie’s van Canon? Vandaag gaat het een rock genre worden maar niets te overdreven. Ik heb er de bekendste nummertjes uitgekozen. Zodat je ze  misschien wel een beetje herkend ook al zegt de naam Scorpions niet veel bij de meesten. De band Scorpions komt uit Duitsland en zijn denk ik vorig jaar met pensioen gegaan. Ik heb ze 1 keer live gezien en ik ben echt een grote fan. Maar ook al zijn ze op pensioen hebben ze toch nog een project met mtv gedaan. Samen met MTV unplugged ontstond Scorpions in Athens. Ik heb voor jullie drie bekende liedjes op een rij. Daarvan laat ik de originele versie, de acoustica versie (een volledige acooustische tour die echt heel prachtig is) en de live in Athens van MTV unplugged horen. Achteraf wil ik weten of jullie ze kennen en welke je het mooist vind.

Wind of change

Origineel

Acoustica

Live in Athens

http://www.youtube.com/watch?v=KCRsUk1Z3_U Wind of change is een van de bekendste maar ook rakende liedjes die gemaakt zijn door Scorpions. Daarom is het ook een van mijn favorieten.

Rock you like a hurricane

Origineel

Acoustica

Live in Athens

http://www.youtube.com/watch?v=ogXB8t2WDYY Het verschil tussen de drie versie’s van dit lied vind ik heel duidelijk en dat maakt het nog leuker. Ik vind het verschil tussen het origineel en de acoustica echt prachtig.

Send me an angel

Origineel

Acoustica

Live in Athens

Dit was het dan. Kende iemand een van de liedjes? Vinden jullie het mooie muziek. Laat het mij zeker weten. En als laatste: vinden jullie het leuk als ik over muziek blog of is het maar saai?

Veel luisterplezier.

Liefs Birgitt

Geef een reactie

