Quotalk

Afbeelding

 

Ja ik weet het dat logo is niet van mij. In samenwerking (voor zo ver je het samenwerken kunt noemen) met Stella de allergekste Stells te wereld van Mon débarras et moi doen we een quote talk. Ik ga het hele concept niet uitleggen. Maar het gaat in ieder geval over een quote die je mooi of bijpassend vind bij jou leven en je verteld er dan bij wat het met jou te maken heeft.Extra info of de hele post vind je hier. Dus ik vond Stella’s idee echt geniaal en had nog geen vordering gezien in het hele concept dus besloot ik haar te mailen met een eigen quote. Ze mailde mij terug dat ze het een mooie quote vond en dat ze zelf nog aan het twijfelen was wat ze met haar eerste afgewerkte post ging doen. Dus nu gaan we allemaal massaal mailtjes en berichtjes posten dat ze het gewoon moet doen want het is gewoon super cool.

Nu over naar mijn quote in The Stella show. Ik vond dit een mooie gelegenheid om een beetje mijn niet altijd positieve levensverhaal te vertellen maar ik heb er een prachtige quote bij gevonden dus ben ik bereid om dit verhaal met jullie te delen.

ed sheeran quote

Ik gebruikte deze quote voor een schoolproject over mijn leven en ik hoop even veel lovende commentaren te krijgen van jullie als van mijn klasgenoten. Ik weet dat iedereen zijn eigen verhaal heeft en geen 1 is het zelfde als een ander. Iedereen heeft geluk en pech. En dat is in de eerste plaats al iets dat hier bij past. Maar wat is er dan bij mij gebeurd?

Vanaf Het 3de-4de studiejaar (8-9 jaar) werd ik hard gepest op school. Een duidelijke reden is er nooit en die zal ik ook nooit te weten komen. Dit heeft mij op die leeftijd heel erg geraakt. Ik ben er niet vanaf geraakt tot ik 12 werd en naar de middelbare school ging. Een nieuwe start voor de meesten en ook voor mij.  De jaren die voorbij gingen maakten van het kleine lelijke eendje toch eindelijk een mooie zwaan. Want zo zeggen ze dat dan toch? Maar ook al werd ik wat met rust gelaten en leerden ik echte vriendinnen kenden. Geluk was niet altijd aan mijn zijde. De zomer van 2011 was het jaar dat mijn moeder ziek werd. Eerst had ze  niets vermoedend last van haar keel. Ze liet het onderzoeken en moest haar schildklieren laten weghalen. Na de operatie werd haar verteld dat ze schildklierkanker had gehad. Gelukkig geen uizaaiïngen maar mentaal was dit ongelofelijk zwaar voor heel mijn familie. Nu zijn we 3 jaar later en ik ben net 16 geworden. Ik sukkel af en toe met mijn gezondheid maar ik geloof er in dat het altijd goed komt. Want dat deed het voor mij altijd. Ik kreeg de beste vriendinnen die je maar kunt voorstellen, het allerliefste vriendje van de wereld. Lieve ouders en familie en topscores op school. Die zijn ook altijd handig.

Dus op het einde komt het allemaal wel goed maar je moet er gewoon in geloven. Ik vond het heel erg spannend om dit met jullie te delen. Nu weten jullie een beetje hoe mijn leven in elkaar zit.

En eh Stella je trent is gezet! Veel succes met je Quotalk.

Liefs Birgitt

2 thoughts on “Quotalk

  1. Femke april 12, 2014 / 7:20 am

    Wat een enorm leuk artikel en leuk idee van jou en Stel! Ik MOET alleen even zeggen dat deze quote van (mijn enorme omg held) John Lennon is en niet van Ed Sheeran :)! lieefs!

  2. Stella april 13, 2014 / 7:44 am

    Wauw, wat een mooi verhaal. Mooi als in super knap dat je het zo durft te typen en te publiceren. Ik vind het echt heel erg leuk dat je het concept zo leuk vindt en dat je er gelijk wat mee hebt gedaan. Super lief van je! Ik hoop dat je ‘jezelf nu een beetje gevonden hebt’. Ik heb je natuurlijk nog nooit echt gezien, maar ik weet zeker dat je een leuke, lieve en spontane meid bent en dat je je nergens zorgen om hoeft te maken! Ik ben ook een beetje gepest vroeger.. Pesten is stom. Gewoon. Ik kan er niks anders van maken! You go girl! Veel liefs!

Geef een reactie

