Schoenen types

Hey hier super sportieve Birgitt terug van haar twee daagse. Ja het was heel erg leuk maar best wel zwaar. Vandaag wil ik eens een stukje doen dat geheel mijn mening is. Vandaag gaat het gaan over schoenen. Duh waar moet je als meisje anders een mening over hebben. Ik geloof er heilig in dat je soort schoen beschrijft hoe je kledingstijl is. Typisch voor mensen van mijn leeftijd is dat ze in deze leeftijdscategorie op zoek gaan naar hun “ware ik” en een groot deel is de kledij of course. Ik zal wel even uitleggen hoe ik dit bedoel want jullie snappen er geen reet van. Het gaat natuurlijk niet alleen over mensen die het goed doen maar vooral over mensen die het juist NIET goed doen. En hoe erg ik mij er aan erger. Oke here we go!

De soort schoenen die ik ga bespreken zijn de schoenen die iedereen heeft. Het gaat dan eigenlijk puur om het model want je kan ze in alle kleuren en patronen verkrijgen. Ik zal ze op een rijtje zetten en mijn type kledingstijl erbij zetten. En dan komt het leuke. De fout die gemaakt word.

De Allstar

Ik vind Allstars nog vrij sportief maar ook casual. Dit is ook een van de redenen waarom iedereen ze heeft. Makkelijke stappers. Al ben ik er wel achtergekomen dat ze niet gedient zijn voor lange afstanden. De types die deze schoen dragen lijken mij nog vrij uiteenliggend. Het past bij echte meisje meisjes maar ook bij stoerdere types. (De echte duidelijke voorbeelden komen nog).

Vans

 

 

 

 

vans Net als de Allstar is dit een unisex schoen. Maar persoonlijk vind ik deze net iets grover en dus ook net iets stoerder eruit zien. Vans is een skate merk en heeft dus ook het uitzicht als een skate schoen. Vans heeft wel het geluk gehad om hun schoen zo te promoten voor ook non-skaters.  Bij het type van Vans zie ik iemand met skinny jeans een sweater en een pet.

New Ballance

 

new balance De schoenen van New Balance vind ik er doen uitzien als een loopschoen. Ook deze mensen is het gelukt om hun schoenen te doen dragen in casual situaties. Gewoon naar school en in het dagelijkse leven. Bij dit type schoen denk ik aan iemand met een makkelijke kledingstijl. Niets super mooi als het maar lekker zit. Niks strakke jeans en topjes. Los en sportief.

Timberlands

timberlands De laarzen van Timberland zijn sinds dit jaar wel heel erg in de mode en ziet ze  dan ook overal. Het type Timberlands is dan ook strakke broek met zakken vaak een leger kleurige en geruite blousen .Soms ook met een band shirt onderaan. Ik ben zelf een heel grote fan van de Timberlands botten. Het is stoer maar toch met een meisjesfactor erin.

Nike air max

air max  De Nike Air Max vind ik de nog sportievere variant van de New Balance schoen. Bij deze schoen vind ik dat je eruit ziet als een echte extreme loper. Bij de mensen die dit dragen krijg ik het idee van een jogging met Adidas vestje. 24 op 24. Helaas is dit niet het geval hoe deze schoenen gedragen word.

Nike Janovski’s

janovski'sDe skater variant van nike is de Janovski. Dit is een minder gedragen schoen maar is een zelfde soort type als de Vans schoenen.

Dr. Martens

dr martens De Dokter Martens schoenen zijn een heel opvallende schoen. Dus past hij ook bij een opvallende persoonlijkheid of althans bij een minder voorkomende type.  Dit type bestaat volgens mij uit een zwarte broek met een band T-shirt en eventueel een donker hemd.

Wat is nou het probleem?

Ja Birgitt wat probeer je nu duidelijk te maken? Ik vind het heel erg geweldig hoe sommige mensen zo een uitgesproken kledingstijl hebben. Daarom is mijn motto ook be different. Ik probeer dit ook zo veel mogelijk toe te passen op mijn leven. Niet dat ik altijd in de spotlights wil staan ik wil niet die duizendste volger van een bepaalde rage zijn. Waar ik mij zo aan erger bij het schoenen probleem is zoals ik jullie liet zien je een uitgesproken stijl ondervind bij elke schoen. Het klinkt dan toch raar als je bevoorbeeld nike air max hebt maar ook timberlands draagt. Zo heb ik een mooi voorbeeldje van bij mij op school. Een meisje waar iedereen zo jaloers op is omdat ze mooie kleren heeft. Dan hoor ik:” oh wat een leuke kledingstijl.” Ik heb eens op haar schoenen gelet. Ze heeft : Nike air max, New Balance, Allstar en Timberlands. Dan denk ik huh kledingstijl. Elke week een andere denk ik? Dan nog zo iets. Ik liet de band shirts vallen eerder in deze post. Je kent ze wel die meiden met hun shirt van The Ramones of The Roling Stones. Ik durf er voor te wedden als ik aan die mensen zou vragen” heb je ooit als een gehoord van het lied Blitzkrieg Bop?” dat er een groot aantal nee zou zeggen. (Dit is by the way het bekendste lied van The Ramones)  Als je dit nu leest en je denkt er eens goed over na zit er toch iets van waarheid in. Wat vinden jullie ervan? Niet dat ik niet geen Vans of Allstars heb want die heb ik wel. Maar ik had combats met een bandshirt waar ik wel de liedjes van kende. En dat is wel a la motto de moi. Aan iedereen die zo een leuke stabiele (om het zo even te benoemen) kledingstijl heeft echt top. Het is dus toch niet zo simpel.

Liefs Birgitt

 

Geef een reactie

