Canon in D-ifferent ways

Vandaag heb ik weer een leuk muziek dingetje voor jullie klaar staan. Ik ben de laatste tijd er best wel mee bezig en vind ook leuke nieuwe groepjes. Zo was ik altijd al weg van een bepaald lied. Een klassiek lied. Kom je niet vaak tegen bij jeugd. Maar toch vond ik die mooi. Zo ben ik toch stillaan een kleine fan van klassieke muziek geworden. Ik heb zo eens een opdracht voor muziek gemaakt over de verhalen die in mij opkwamen tijdens het beluisteren van de bekendste klassieke klassiekers. Nog even een kleine uitleg bij de titel van postje. Dat is dus geen typfout. Het stuk heet Canon dat origineel in de toonsoort D werd geschreven door Johann Pachebel. Wat ik nu creatief vond is om jullie het originele te laten luisteren en mijn twee favoriete versies dus hier gaan we dan.Van daar de D-ifferent ways.

Dit is de originele versie.

Zoals jullie wel een beetje weten luister ik graag naar metal. Toen ik Canon vond in die versie. Dat is eigenlijk de versie die ik het eerste kende vond ik het geweldig. Ik heb hem heel lang gebruikt als ringtone maar na een tijd raak je het wel beu. Canon Rock werd er van gemaakt.

Als laatste versie vond ik de piano guys. Een leuk groepje dat pop liedjes brengt op een klassieke manier. Een hele uitdaging volgens mij. Het is ze nochtans goed gelukt. Je kan ze terug vinden op spotify als je het eens graag bekijkt. De versie van Pachebel’s Canon is wel geheel anders maar zo creatief. Ik ben er enorme fan van.

Welke versie vinden jullie het leukst?of vinden jullie het mooi?

Liefs Birgitt

Geef een reactie

