Afbeelding van de week #8

 

jonathan wolstenholme's books

En daar zijn we vandaag weer met een educatieve kunstles. Ik heb weer een super coole afbeelding voor jullie gevonden. De laatste 2 weken komt er zo net 2 dagen voor ik de afbeelding geselecteerd moet hebben een top afbeelding voor bij. Lucky me om zo de beste te kunnen tonen aan jullie. Dit keer is het weer een kunstwerk. Iets waar niet veel meer naar gekeken word. Een reden meer om het terug in de media te brengen. Ik vond op WeHeartIt een afbeelding die mij heel erg aanstond.( Het staat mij zo aan omdat ik mezelf wel een beetje kan zien als een wandelend boek. Ik ben een echte leesfreak)Een boek dat een boek aan het lezen met een glas wijn in de hand. Ik klikte door naar de schilder van dit rare werk. Het kunstwerk is van Jonathan Wolstenholme. Een kunstenaar uit Londen. Ik ging kijken naar zijn andere werken en ook deze waren allemaal boeken. Het ziet er naar uit dat de boeken de dingen deden wat er in hen geschreven werd.Of do denk ik erover. Zo heb je een boek dat een vlinder onderzoekt of de schedel in mijn geval. Maar ook gewone dingen zoals schaken en wijn drinken met andere boeken. Wat me opvalt is dat alle boeken open staan. Er is er een die dicht is maar die naar de menselijke zintuigen wijst.

Wat hij er mee wilt zeggen snap ik niet maar het zal zo zijn reden hebben. Ik vind zijn kijk op de boeken heel interessant. Dus we hebben weer een beetje bijgeleerd vandaag. Wat vinden jullier van?

One thought on “Afbeelding van de week #8

  1. Marloes februari 24, 2014 / 10:10 am

    Ik vind dit soort afbeeldingen ook altijd zo mooi! Het maakt me altijd zo nieuwsgierig naar de diepe gedachte die er achter zit. x

Geef een reactie

