The healthy project

i can

Ik sta op het punt om iets geheel nieuw te doen. Iets waar veel mensen mee bezig zijn. Gezond leven. Aangezien de winter maar niet komt ga ik me zelf maar vroegtijdig klaarstomen voor de zomer. Dit heb ik ook nog nooit echt eerder gedaan. Ik heb een aantal jaar geleden problemen gehad met men gewicht en hard moeten werken om alles er terug aan te krijgen. Nu wil ik graag een gewoon gezond gewicht hebben. Maar vooral gezond leven. Ik heb en hekel aan mensen die dan gaan diëten voor een paar maanden en dan het gewenste gewicht hebben en dan stoppen. Dat is het probleem met diëten je verliest veel op een mooie tijd maar als je stopt komt alles er zo terug bij. Ik sta nog steeds achter de  gewone methode. Er hard voor vechten en veel bewegen. Hoe ben ik er op gekomen? Je ziet op veel blogs posts over gezondheid. Lekkere receptjes of sapjes. Iets wat ik zelf ook nog zou overwegen. Het leek me leuk om als je je ook geroepen voelt om gezond te gaan leven dit “samen” te doen . Dan post je een reactie over waar je mee bezig bent of stuur je mij een mailtje en dan komt daar ook een post over. Zo kunnen we elkaar aanmoedigen en tips geven. Iets in “groepsverband” gaat toch altijd beter als alleen niet?Het is niet de bedoeling om super grote doelen op te stellen. Ik wil gewoon extra dagelijkse oefeningen voor buik, armen en kont. spieren.  Het is me deze week hard opgevallen dat ik totaal geen armspieren heb. Oefeningen op de rekstok gaan me niet bepaald af. Maar ik wil ook zeker iets doen rond genoeg water drinken en genoeg groenten en fruit eten. En als ik heel fanatiek ga worden wil ik miscchien beginnen lopen. Het probleem is dat ik klierkoorts heb doorgemaakt. Een vermoeidheidsziekte die doorgegeven word via speeksel. Het nadelige hier aan is dat als je tijdens de besmettelijke fase niet rustdan blijf je hervallen. Dat probleempje heb ik dus. Sporten is voor mij dus geen makkie.Dus als je je geroepen voelt. Laat een berichtje achter. Misschien ook even toelichten wat je wil bereiken. En dan zou het super zijn om er allemaal samen voor te gaan. Verdere schema’s komen een van de dagen online als ik ze geselecteerd heb.

Liefs

Birgitt

One thought on “The healthy project

  1. Janne februari 18, 2014 / 8:36 pm

    Veel succes !

Geef een reactie

