De Franse Tuinman

Hey iedereen

Vandaag kwam ik op het leuke idee om het boek dat ik aan het lezen ben met jullie te delen. Zoals jullie misschien wel weten lees ik heel veel. Vooral in de vakantie. Zo las ik deze zomer drie boeken op twee weken uit. Toch heerlijk als je aan het zwembad ligt? Het boek dat ik vandaag met jullie deel is ook zo een boek voor aan het zwembad. Ook al is het winter (al is dat niet te zien aan het weer). Ik denk dat ik zo wat op de helft ben en het is een geweldig boek. De Franse Tuinman heet het van Santa Montefiore. Ja, duh Birgitt dat stond vooral niet in de titel. Bij deze een verduidelijking. Nee het is echt een topboek. Ik ben normaal niet echt het type voor volwassenen boeken. Maar een klasgenoot raadde het heel hard aan en toen moest ik wel langs de bib. Ik moet zeggen dat het toch vlot leest. Het is echt mooi geschreven. Zo een beetje in de stijl hoe ik zelf schrijf. Dan leest het zeker lekker makkelijk. Hier nog even een korte samenvatting. Dat ik jullie het boek extra kan aanraden. Lezen jullie veel?

Miranda Claybourne heeft grootse plannen met de enorme tuin van het landhuis waar ze met haar man en twee kinderen is gaan wonen. Ze begint vol enthousiasme met tuinieren, maar moet al snel erkennen dat ze geen groene vingers heeft. Dan ontmoet ze Jean-Paul, een Fransman die aanbiedt om de tuin in zijn oude glorie te herstellen. In ruil daarvoor zou hij in de leegstaande cottage op het uitgestrekte terrein willen wonen. Wanneer Miranda deze weer bewoonbaar maakt, vindt ze het dagboek van Ava Lightly, de vorige bewoner. Elke avond leest ze een stukje in het dagboek, dat ze verder voor iedereen verborgen houdt.

Miranda’s man blijft steeds vaker en langer in Londen, haar kinderen zijn naar school en de tuin slokt al haar aandacht op. Ze raakt steeds meer gefascineerd door de raadselachtige Jean-Paul, wat is zijn geheim?

 

Geef een reactie

