Afbeelding van de week #4

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hooibergen_(Monet)The Thames below Westminster

Aller eerst sorry voor het late bericht. Ik ben gezellig met mama en men zus gaan winkelen in Breda. Mijn nieuwe aanwinsten zullen een van de komende dagen te zien zijn. De afbeelding  van deze week is niet echt zoals de anderen. Dit keer is het een kunstwerk. Iemand die het herkend? Het is een van mijn favoriete schilders die dit maakte. Het is… The Thames below Westminster van Claude Monet. Op school moesten we een keer een powerpoint maken over een bekende kunstenaar. Met de ontwerpen van de dia’s en lettertypes aangepast aan de kunstenaar. Best speciale opdracht. Op die dag kwam ik voor het eerst in contact met deze schilder. Ik vind hem echt geweldig. Hij had heel veel werk gestoken in zijn werken. Zo heeft hij hooibergen geschilderd in andere kleuren naargelang het seizoen, stand van de zon en verschillende weersomstandigheden. Hier vind je de link.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hooibergen_(Monet)

Dan kan je even een kijkje nemen. Ik vraag me soms af of jongeren nog met kunst bezig zijn buiten school. Ik ook niet heel vaak hoor. Maar soms is het wel leuk. Niet? Wat vinden jullie er van? 

 

2 thoughts on “Afbeelding van de week #4

  1. Femke januari 25, 2014 / 3:37 pm

    Yess ik herkende de schilderij meteen, mijn lievelingsschilder is Monet ❤
    Ik ga regelmatig naar musea en ben heel erg geinteresseerd ik kunst, maar toch vind ik dat ik er nog te weinig mee doe!
    liefs,
    Femke

    • checkeredblouse januari 25, 2014 / 7:58 pm

      Oh super leuk dat er nog meer Monet fans zijn. Niet veel jongeren zijn nog geïntereseerd in kunst. Leuk dat nog iemand er aandacht aan schenkt!

Geef een reactie

