Presentatie nee!

LIFO (official) - Fotos de la biografía | via Facebook

Hey iedereen

Jullie denken nu vast huh? Zit Birgitt niet op school. Dat klopt ik zit op school. Ik was klaar met mijn opdracht dus dacht ik een artikel te schrijven over wat er zo net gebeurt is. Want het lijkt soms allemaal makkelijk. Maar hoe goed ik alles op papier kan zetten. Iets uitleggen voor een publiek zal mij niet lukken. Veel mensen hebben problemen mee voor de klas te staan. Dan word er zo vaak gezegd :” je moet boven de hoofden kijken.” Of:”Je moet iets mee naar voor nemen als je zenuwachting bent.” Ik vind dat pure lariekoek. Als ik een presentatie houd dan staat alles op papier en lijkt het perfect. Maar als ik dan eenmaal voor die klas staat loopt alles verkeerd. Mijn conclusie hieruit is dat ik op papier mij beter kan uitdrukken dan mondeling. Dat ga ik ook nog meer doen. Vanaf nu af aan zal ik mij zelf uitdrukken op papier. Dat is de enige manier die ik heb om nog een beetje credit te krijgen voor wat ik doe. Hebben jullie problemen met presentaties? Zo ja,  hoe lossen jullie dit op?

Het zou mij leuk lijken als er iemand met een oplossing kon komen. Binnenkort begin ik ook met een short story dus ik laat jullie wel iets weten wanneer het er bijna is.

3 thoughts on “Presentatie nee!

  1. Femke januari 20, 2014 / 3:18 pm

    Ik moet voor mijn opleiding veel presentaties doen en ja ik heb er een hekel aan. Ik ben ook veel beter in essays schrijven dan in presenteren, wat ik er aan doe? Veeeel oefenen. Ik moet zo enorm veel presentaties geven bij mij op school dat het vanzelf gemakkelijker wordt. Verder oefen ik veel voor mijn vriend, vrienden en ouders van tevoren. Dan voel ik me toch al iets zekerder. Ik hoop dat je hier iets aan hebt 🙂

    liefs,
    Femke

    • checkeredblouse januari 20, 2014 / 8:36 pm

      Dankjewel femke. Ik zal het onthouden het is nog twee jaar en dan heb ik het niet meer. Oef! Welke richting ben je aan het studeren als je zo veel moet presenteren?Als ik het mag vragen.

      • Claudie van opstal januari 26, 2014 / 5:14 pm

        Als ik voor de klas sta ben ik ook zenuwachtig ik doe gewoon mijn ding en voor de rest heb ik zelf geen iedee hoe ik dat kan oplossen ik probeer het gwn zo goed mogelijk te doen

        Veel succes met je volgende presentaties

Geef een reactie

