Afbeelding

 

Hey iedereen

Ja ja ik weet wat jullie allemaal denken: ” jij had toch gezegd maar 1 bericht te posten deze week?” Maar dit is toch wel een speciale dag. Het is 11/12/13 en ik vond dat deze dag een speciaal artikeltje verdient. Wat gaan we doen? Laat ik eerst een klein verhaaltje of hoe je het wilt noemen vertellen. De sint is nog maar net vertrokken en dat knopje in je hoofd word meteen omgedraait . Kerst heerst overal en lichtjes verschijnen in de straten. “Ja, maar wat heeft dat nu te maken met 11/12/13?” Net als rond de feestdagen gaan we even stilstaan bij de mooie en emotionele momenten van 2013. Ik vind dit een heel geschikte dag hiervoor. Ook dankzij de dierbare beroemdheden de wereld de afgelopen wereld verloren heeft. We zetten het allemaal even op een rijtje.

Als eerste wil ik even stil staan bij de grote talenten die we hebben verloren dit jaar.

  • De Britse Iron Lady Margaret Thatcher gestorven op 8 april.
  • De acteur en zanger bekend van de tv serie Glee Cory Monteith gestorven op 13 juli.
  • De zeer geliefde prins van mijn buurland prins Friso van Oranje-Nassau van Amsberg gestorven op 12 augustus.
  • The Fast and the Furious acteur Paul Walker gestorven op 30 november.
  • Anti-appartheidstrijder Nelson Mandela gestorven op 5 december.
  • The Sound of Music barones Eleanor Parker gestorven op 9 december.

Maar er is ook een nieuwe “celebrity” geboren: George van Cambridge zoon van prins William en Catherine Middleton.

Nog even een overzicht over de hoogtepunten van het jaar.

  • De 100ste editie van de ronde van Frankrijk.
  • De speech van koninging Beatrix die ons verteld dat ze gaat aftreden.
  • Maar ook de troonswisseling in België.
  • De Belgische kwalificatie voor het WK in Brazilië

Het waren niet alleen leuke ervaringen die ons dit jaar overkomen. Een van de grootste minpunten van dit jaar was denk ik toch wel de typhoon die de Filipijnen trof. Maar meer slechte dingen gaan we niet vermelden. Ik wens jullie allemaal al een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar en laat 2014 even speciaal zijn als 2013.

Geef een reactie

