examens: leren,leren,leren

Oh no...

We zijn weer zo ver. Het begint kouder te worden en iedereen hoopt op een witte kerst en fijne feestdagen MAAR… we moeten eerst die proeven week nog door zien te komen. Voor de Nederlandse bloglezers is dit volgens mij niet elk jaar van toepassing. Ik weet niet exact hoe dit in mekaar zit. Maar ter extra informatie in België word en drie keer per jaar examens afgenomen. Dat betekend dat we dit weekend kunnen beginnen aan “den blok” zoals we dat noemen. Om dan heel volgende week aan een stuk kennis te vergaren of toch een poging doen. Een ding is zeker we worden achteraf goed beloond voor ons harde werk. Maar hoe moet je dit nu aanpakken? Ik ga een paar dingetjes op een rij zetten die mij helpen.

  • Stel een vaste tijd in dat je leert om dan achteraf pauze te nemen. vb: eerst twee uur werken en dan een half uur pauze
  • Voorzie een schriftje per examen periode waar je alles in kan opschrijven en kan herbekijken. Schrijf er ook je jaartal en periode bij dan kan je na het middelbaar je leerstof is herbekijken en zien wat je ooit allemaal gestudeerd hebt.
  • voorzie ook genoeg lekkers in huis. Kies voor de lekkerste koeken of snoepjes want op een of andere manier heb ik altijd honger tijdens de proeven. Kennen jullie dit fenomeen?
  • Ik ben ook een absolute thee drinker en ik merk dat er veel meisjes thee drinken. Een leuk dingetje is om de grootste mok uit de kast te plukken en je favoriete theesmaakjes in huis te halen en zo de proeven doorkomen.
  • Last but the most important, verwen je zelf een klein beetje als je klaar bent met lezen. Ik ga dan altijd even iets leuks doen om te ontspannen of even naar buiten om een frisse neus te halen. Je zit ten slotte heel de dag binnen tussen de boeken. Om mij ’s avonds te kunnen ontspannen vind ik het altijd fijn om even lang uit in bad te gaan liggen. Lekker je gezicht even reinigen en peelen en je haar nog is lekker verzorgen met een maskertje en je kan er weer helemaal tegen. Ten slotte is je  huid in de winter zeer belangrijk dat je er niet uit komt te zien als schuurpapier.

Dit waren even een paar tips op een rijtje. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. En ik heb nog een kleine recordverbreking vandaag. Ik heb vandaag men record van meeste views op een dag gebroken van 16 naar 25 dus applausje voor jezelf! Iedereen heel erg bedankt.

Geef een reactie

